Lélekút - tanoda
"...amire nem lettünk megtanítva"
A tanoda célja, hogy az egymásra épülő oktatási évek (Ösztönlény - Lélekfolyó - Teremtő Szellem - Isten arcai) folyamán testi, lelki és szellemi szinten is felkészítsen egy mindenki esetében egyéni módon, a mai kor kihívásai közepette is elérhető, harmonikus életvitelre, és hozzásegítse a hallgatókat, hogy megtalálják a kiteljesedés önmaguk számára legmegfelelőbb területét és módjait. További - nem kötelező, hanem egyéni, szabad döntés alapján választható - célkitűzés, hogy alkalmassá tegye a résztvevőket, hogy maguk is hiteles, gyakorlati útmutatóként szolgálhassanak mások számára, és az ehhez szükséges tudás, kompetencia és készségek is elsajátíthatóak lesznek a képzés során.
Első év: Ösztönlény
- Test, Lélek, Szellem és a befoglaló struktúrák kapcsolata: összkép
- Az energia-típusok működése az emberben és a külvilágban
- Táplálkozási stratégiák: mit, hogyan, mennyit
- A fizikai test energia-központjai, a csakrák és analógiáik
- Ösztön, agresszió, evolúció és tudati fejlődés
- Anyagi szükségletek és a pénz szerepe
- Munka, megbecsülés, siker és méltóság
- Energia-levezetés, testmozgás, életvezetés, egészség
- Külső szempontok: kinézet, harmónia, higiénia
- Tanulás és figyelem-összpontosítás
- A kommunikáció fajtái, összetevői és csatornái
- Az emberi elme és a kettősség-feszültség okozta hatások
- Magzati, születési és gyerekkori hatások szerepe és feldolgozása
- Mindennapi szokások, utánzásos tanulás, közegtudat
- Életterek és környezettudatosság egyéni és kollektív szinten
Második év: Lélekfolyó
- Lélek-szerveződési szintek: egyén, család, csoport, nemzet
- A lélek-tudat rétegei: tudatalatti, tudatos, tudatos feletti
- Az önfelfedezés és teljesebbé válás lehetséges útjai
- Az emberi kapcsolatok fókuszpontjai a lélekerők mentén lét-negyedenként
- A viselkedés sablon-mintázata: alulműködés - egyensúly - túlműködés
- Elhárítási mechanizmusok és tudatosítva meghaladásuk útjai
- Szenvedély és szenvedés: a lélek-hullámzás működése és lecsendesítése
- A tükör-jelenség és a tükör-lépés módszer: kiegyenlítés, kiegészülés
- A szenvedés, döntés és felelősség folyamat-ábrái
- Megbocsátás, kímélet, irgalom, könyörület és kegyelem
- Az egó feladatkörei és ezek megjelenési módjai
- Vágy, testiség, nemzés és fogantatás
- A szeretet és boldogság filozófiája, pszichológiája és ösvényei
- Betegségek testi, lelki és szellemi oldalának értelmezési lehetőségei
- A lelki működés archaikus oldala: az álmok üzenetei
- A gyereknevelés, mint az ember-, jövő és önformálás útja
Harmadik év: Teremtő Szellem
- A belső hangok fajtái és megnyilvánulási módjaik
- A Tudat alapstruktúrái, tudatállapotok és a tudatszintek rendszere
- Érzékelés, ész, elme, értelem és Tudat
- Információ, mint alakzatba rendeződött tudati energia
- A kibomlási fázisok és a fejlődési vonalak szintjei
- Emberi kapcsolatok, csoport, társadalom, kultúra
- Művészet és műalkotások elemzése a lélekerők mentén
- A szavak, a nyelv, a jelentés és az értelmezési kereteink
- Az önmegnyilvánító teremtő energiák szinerchia-rendszere
- Sors, életút, életcélok, hivatás és küldetés
- A Gonosz arcai, halál és félelem: az átlényegülés ösztönzői
- A személyiség különböző értelmezési módjai
- Életszakaszok, sűrűsödési pontok, fázisok és ciklusok jellemzői
- Az önismeret és tudásszerzés megbízható útjai és forrásai
- Tudatosság-teremtés a tudati teremtésben
Negyedik év: Isten arcai
- A Jákob-lajtorja fokai: a belső út állomásai
- Feloldódás, együtt-áramlás, egységátélés a mindennapokban
- Összehasonlító vallás-filozófia lélekerő-analóg szemlélettel: kereszténység, hinduizmus, buddhizmus, taoizmus, kabbala és a görög panteon
- Finom-síkú érzékelés régen és ma, egyedi és hétköznapi módon
- Kisugárzás, rezgésállapot, energia, anyag
- A lét-negyedek jellemzői és kulcsszavai
- Biblia és Genezis: az értelmezések sokfélesége mögötti okok
- A Smaragdtábla és a Corpus Hermeticum: Hermész tanításai
- A hindu tradíciók, a darśanák rendszere és a jóga
- Koncentráció, kontempláció, meditáció, ima
- Rendszer-elmélet az ember és az egyén feletti síkok vonatkozásában
- Alapelvek, rendek, törvények, parancsolatok, világ-leképezések
- Az idő születése és minősége: a mennyiségen túl
- A szinkron-rend analógiái: meta-racionális egység-logika
- Elismerni, ami van
Itt tájékozódhat a gyakorlati tudnivalókról.
Ide kattintva az első, ide a második év anyagához, itt a harmadik, itt pedig a negyedik év anyagához kapcsolódó hasznos könyvek jegyzékét találhatja meg.